Kim jest hostessa?
Hostessa to osoba, która promuje daną markę, usługę, produkt lub firmę. Choć wydawać mogłoby się, że to tylko ładna buzia, jest to błędne przekonanie. Praca ta bywa naprawdę wymagająca. Wszystkie hostessy muszą też spełniać kilka określonych kryteriów. To m.in.:
- Miła aparycja,
- Zadbane włosy,
- Zadbana skóra oraz ciało,
- Szczupła sylwetka,
- Zdrowy, ładny uśmiech,
- Miłe usposobienie,
- Pozytywne nastawienie,
- Łatwość w nawiązywaniu znajomości,
- Punktualność,
- Wysoka kultura osobista.
To zestaw podstawowych cech każdej hostessy. Bardzo często mile widziane są też konkretne umiejętności:
- Znajomość przynajmniej jednego języka obcego (najczęściej angielskiego),
- Umiejętność szybkiego przyswajania wiedzy,
- Umiejętność pracy pod presją czasu,
- Ukończone studia wyższe/kursy zawodowe.
Zdarza się, że klienci szukają hostess, które mają już wiedzę w obrębie danej branży. Nierzadko, modelki i modele ukończyli studia na najróżniejszych kierunkach: od filologii polskiej po mechanikę i budowę maszyn. Wówczas może się okazać, że ich wiedza jest przydatna podczas eventu, konferencji lub targów. Od czasu do czasu poszukiwane są też hostessy z wykształceniem pedagogicznym, które mogą zajmować się dziećmi lub przeprowadzać zabawy integracyjne.
Czym zajmuje się hostessa?
Zadania hostessy zależą od typu zlecenia. Najczęściej opierają się one jednak na prezentacji albo promowaniu produktu, usługi lub marki. Niektóre firmy zatrudniają fotomodelki do rozdawania ulotek albo gadżetów, witania gości lub przekazywania im podstawowych informacji na temat eventu lub firmy. Zdarza się jednak też, że hostessa towarzyszy pracownikowi danej firmy podczas konferencji naukowych lub targów, gdzie ma zachęcać do wypróbowania produktów lub usług swojego zleceniodawcy.
Hostessy spotkamy też na różnorodnych imprezach sportowych i motoryzacyjnych oraz podczas gali i prezentacji. Tam bardzo często asystują podczas wręczania nagród, zabawiają publiczność w przerwie lub stanowią swoisty drogowskaz dla sportowców.
Zakres obowiązków warto omówić ze zleceniodawcą na samym początku współpracy.
Jak zacząć pracę hostessy?
Internet lub agencja hostess Wrocław – to dwie drogi do tego zawodu. Jeśli wybierzesz samodzielną pracę, to warto liczyć się z tym, że wszystko będzie na Twojej głowie. To Ty odpowiadasz za pozyskanie klientów, przygotowanie umów, omówienie warunków współpracy. Gdy wyborem jest agencja fotomodelek, zyskasz o wiele więcej.
To agencja modelek będzie informować Cię o możliwych zleceniach i negocjować jak najlepsze warunki kontraktu oraz wysokość wynagrodzenia. Poza tym to na głowie agencji będzie rozliczanie się z klientami i dopilnowanie, że należne wynagrodzenie zostanie wypłacone.










