Networking w mediach społecznościowych – ograniczenia
Na postawione wyżej pytanie bez wątpienia każdy z nas odpowie bez zastanowienia: poprzez social media. I nie ma w tym nic dziwnego. Media społecznościowe – przede wszystkim Facebook czy LinkedIn – umożliwiają zdobywanie nowych kontaktów i angażowanie się w życie społeczności skoncentrowanych wokół konkretnego tematu, branży czy dziedziny.
Media społecznościowe mają jednak na tym polu pewne ograniczenia. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na:
- przypadkowość poznanych osób – dotyczy to w dużej mierze osób znajdujących się na Facebooku. Fejsbukowe grupy mogą liczyć nawet tysiące członków, spośród których zaledwie garstka może być zainteresowana współpracą;
- utrudnione profilowanie odbiorców – generalnie nigdy nie wiesz, na kogo trafisz w social mediach. Może się okazać, że osoby tworzące społeczność będą tylko biernymi obserwatorami;
- brak możliwości przewidzenia efektu działań – w pewnym stopniu dotyczy to wszystkich działań networkingowych, nie tylko online. Jednak łatwość nawiązywania kontaktu w social mediach sprawia, że wiele osób networking wykorzystuje tylko jako łatwy sposób na sprzedaż usługi, a nie jako okazję do dłuższej współpracy;
- ograniczone grono odbiorców – nie da się ukryć, że na LinkedIn najłatwiej mają pracownicy korporacji czy osoby z atrakcyjnych dzisiaj dziedzin, takich jak IT. Przedstawiciele wąskich dziedzin specjalistycznych mają mocno ograniczone pole manewru.
Networking w ccFound
Rozwiązaniem powyższych problemów może być ccFound – polska platforma, która łączy w sobie najlepsze aspekty social mediów i forów internetowych z portalami e-learningowymi i stronami typu brainly. W ccFound zaufane sieci specjalistów, pasjonatów i odbiorców można tworzyć poprzez:
- zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi,
- tworzenie własnych grup społecznościowych,
- publikację autorskich szkoleń i kursów,
- udzielanie porad, korepetycji i konsultacji.
Dodatkową zachętą do tworzenia społeczności ccFound dla ekspertów i przedsiębiorców jest możliwość monetyzacji wiedzy – zarabiają oni nie tylko na własnych szkoleniach i konsultacjach, ale również na odpowiedziach na pytania. Co więcej, zaawansowane tłumaczenia mechaniczne umożliwiają nawiązywanie kontaktów biznesowych z przedsiębiorcami z całego świata.











Komentarze