W zeszłym roku samorząd odstąpił od realizacji zadania, ponieważ nie udało wybrać się wykonawcy. W związku z tym osoby, które zgłosiły się w 2021 roku, zostaną zakwalifikowane do projektu w tym roku i co ważne stanie się to automatycznie.
Ci, którzy teraz chcieliby usunąć azbest, muszą wysłać wniosek na adres: ros@strzelceopolskie.eu w terminie 1-28 lutego 2022 r. lub złożyć osobiście w Referacie Rolnictwa i Ochrony Środowiska (ul. Marka Prawego 21, 47-100 Strzelce Opolskie, pok. 110). Wzór wniosku znajduje się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Strzelcach Opolskich w zakładce: Załatw Sprawę w Urzędzie - Rolnictwo i Ochrona Środowiska - Program usuwania azbestu. Dodatkowe informacje można uzyskać w Referacie Rolnictwa i Ochrony Środowiska pod numerem tel. 77 546 53 56.
Następnie gmina złoży wniosek do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie realizacji tego przedsięwzięcia. Przewidywany koszt realizacji zadania to 100 tys. zł.
W ramach programu dofinansowywane będą koszty związane z demontażem, zbieraniem, transportem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest w wysokości do 70 proc. kosztów poniesionych przez firmę realizującą to zadanie. Pozostałe koszty ponosi właściciel nieruchomości.
Czytaj wszystkie najważniejsze informacje z powiatu strzeleckiego. Kup aktualne e-wydanie "Strzelca Opolskiego"!











Komentarze