Porady udzielane są w kilku językach: polskim, angielskim, rosyjskim i ukraińskim (dla niesłyszących na wiedeoczacie). Mogą z niej skorzystać osoby ubezpieczone, mieszkające w Polsce, w sytuacji nagłego zachorowania lub konieczności wystawienia np. e-recepty, czy e-zwolnienia.
Aby uzyskać pomoc wystarczy mieć telefon i połączyć się z TPK. W pierwszej kolejności zgłosi się pielęgniarka lub położna. Sprawdzi, czy jesteś uprawniony do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej, zarejestruje zgłoszenie, przeprowadzi wywiad niezbędny do oceny stanu zdrowia. Może wystawić e-receptę oraz udzielić porad. W stanach nagłych, które zagrażają życiu i zdrowiu, wezwie zespół ratownictwa medycznego. Jeśli uzna, że potrzebujesz dodatkowej konsultacji, wówczas przekieruje cię do lekarza, podczas tego samego połączenia. Jeśli będziesz wymagał osobistego kontaktu z lekarzem, zostaniesz skierowany do najbliższej stacjonarnej placówki nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.
Teleplatforma jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia, w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.












Komentarze