Przed 30 lat pracowałem w służbie zdrowia i bardzo chciałbym się zaszczepić. Należę do przychodni na osiedlu w Strzelcach Opolskich, ale kiedy tam dzwonię to odzywa się automatyczna sekretarka, która mówi że nie ma już szczepionek. Naprawdę to rozumiem, ale dlaczego nie można się zapisać na listę? - pyta zdenerwowany Czytelnik, który zadzwonił do nas w zeszłym tygodniu. - Przecież cały w telewizji i radiu zachęcają do szczepień, nikt nie mówi nam, że już w ogóle nie ma szczepionek. Skoro dają nam nadzieję na to, że będziemy mogli się szczepić, to powinni nam też dać szansę, żebyśmy przynajmniej zapisali się na liście oczekujących.
Jak poinformowała nas Barbara Pawlos, rzecznik prasowy opolskiego oddziału NFZ, jeżeli pacjent ma 70 lat lub więcej oraz posiada PESEL - może zarejestrować się na termin szczepienia.
- Rejestracji można dokonać na kilka sposobów: poprzez e-rejestrację na pacjent.gov.pl, dzwoniąc na Infolinię Narodowego Programu Szczepień 989, kontaktując się bezpośrednio z wybranym przez siebie punktem szczepień lub wysyłając sms-a na numer 664 908 556 o treści: SzczepimySie. Jeżeli jednak w okolicy nie ma już dostępnych wolnych terminów, pacjent może wypełnić formularz zgłoszenia na szczepimysie.pacjent.gov.pl. Jeżeli sytuacja się zmieni i pojawią się nowe wolne terminy pacjent zostanie o tym powiadomiony - wyjaśnia rzeczniczka.












Komentarze