Klub Panda Racing rozpoczął obecny sezon od prowadzenia w klasyfikacji, a po każdym kolejnym starcie powiększał swoją przewagę. Pierwsze dwie rundy zostały rozegrane w Dąbrowie Górniczej, a potem rywalizacja przenosiła się kolejno do Chełmna, Nowego Kościoła, Kwidzyna i Włoszczowej. Walka o końcowy triumf toczyła się między naszą drużyną, BKM-em Bielsko Biała oraz KS-em Rega MX Team Ropczyce. W sumie sklasyfikowano 25 zespołów.
W każdych zawodach Panda wystawiała między 28 a 34 zawodników, co wiązało się ze sporym wydatkiem finansowym. W tej kwestii nasz klub wspierali przez cały sezon sponsorzy oraz samorządy – Urząd Marszałkowski, gmina Zawadzkie czy gmina Leśnica.
– Dzięki ich wsparciu Panda Racing stała się liderem sportów motorowych w kraju i za granicą – mówi prezes stowarzyszenia, Krzysztof Gomoła. – Bardzo dobrze radzimy sobie w rozgrywkach pucharowych oraz Mistrzostwach Polski Enduro, ale trzeba wspomnieć też o naszych najmłodszych zawodnikach, którzy ścigają się w Mini Enduro European Cup.
Dzieciaki również potrafią rywalizować na arenie sportowej, co udowodniły, zdobywając tytuły mistrzów i wicemistrzów Europy:
- Sara Duplak – Mistrzyni Europy w klasie Junior Women 85ccm,
- Franciszek Harazin – Wicemistrz Europy w klasie Junior 85ccm,
- Aleksandra Kalińska – Wicemistrzyni Europy w klasie Junior Women 85ccm,
- Milena Duplak – Wicemistrzyni Europy w klasie Mini Junior 65ccm.

– Warto wspomnieć, że konkurencja w tych zawodach była bardzo duża – dodaje Mateusz Krancioch, wiceprezes. – Zawodnicy startujący w MiniEndurCup zjechali się z całej Europy: Szwecji, Włoch, Francji czy Węgier.
W najwyższych rangą zawodach w kraju, czyli mistrzostwach Polski nasi także poradzili sobie znakomicie. Sara Duplak, oprócz tytułu juniorskiego na arenie europejskiej, wywalczyła także w świetnym stylu mistrzostwo Polski w klasie kobiet. Wicemistrzynią została Aleksandra Kalińska.
W klasie JuniorMini wicemistrzem kraju został Franciszek Harazin, a drugim wicemistrzem – Jan Kaczmarzyk. Z kolei Igor Gromek zapisał przy swoim nazwisku aż dwa tytuły – mistrza Polski w CrossCounty i wicemistrza Polski w klasie Junior 125 Enduro.
Bartłomiej Tabin, który już dwa lata z rzędu brał udział w Rajdzie Dakar, został ponadto wicemistrzem Polski w klasie Masters 50+.
Równolegle z mistrzostwami rozgrywany był Puchar Polski, czyli rozgrywki o nieco niższej randze. Nie zmienia to jednak faktu, że zawodnicy Panda Racing wiedli w nich prym. Karol Kubina został mistrzem Pucharu Polski klasy JuniorMini. Dawid Olczyk i Paweł Porębski wywalczyli odpowiednio pierwsze i drugie wicemistrzostwo w Pucharze. Świetnie ten sezon rozpoczął Oliver Paterok, który był pretendentem do 1. miejsca Pucharu Polski w klasie Junior125, jednak kontuzja wyeliminowała go z dalszej rywalizacji, a tym samym i możliwości sięgnięcia po tytuł mistrzowski.
Wyniki osiągnięte w tym roku przez SM Panda Racing są historyczne – do tej pory żaden opolski klub motorowy nie osiągnął tak wiele. A w zasięgu naszych zawodników jest jeszcze jeden tytuł mistrzowski, jednak rozstrzygnięcie nastąpi w połowie listopada. Podczas Rajdu Niepodległości w Żaganiu odbędzie się bowiem ostatnia runda rajdów długodystansowych BAJA.
– Nasi zawodnicy często muszą trenować indywidualne i poza granicami województwa – mówi prezes stowarzyszenia, Krzysztof Gomoła. – Z takim klubem i zawodnikami możemy z powodzeniem promować nasz region. Marzy nam się zorganizowanie zawodów rangi mistrzostw Europy, o co już zabiegają przedstawiciele Międzynarodowej Federacji Motocyklowej.
Klub powoli spogląda już w kierunku sezonu 2026 i zapowiada walkę o kolejne tytuły i trofea.
– W tym sporcie nie ma ograniczeń wiekowych i finansowych – dodaje Krzysztof Gomoła.
Enduro to rodzaj sportu motorowego, polegający na pokonaniu trasy o nawierzchniach asfaltowych jak i terenowych. Trasa liczy zazwyczaj od 200 do 300 kilometrów, a w czasie rajdu zawodnicy zaliczają poszczególne próby czasowe. W Polsce i w większości krajów są to trzy próby: Cross, Enduro i SuperCross. Motocykle enduro różnią się od motocykli motocrossowych tym, że są wyposażone w homologację. Muszą odpowiadać normom wynikającym z kodeksu drogowego, m.in. posiadać oświetlenie, homologowane opony, nie przekraczać norm hałasu i emisji spalin.
Czytaj wszystkie najważniejsze informacje z powiatu strzeleckiego. Kup aktualne e-wydanie "Strzelca Opolskiego"!












Komentarze