Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 14 grudnia 2025 10:47
Reklama Filplast
Reklama

Bajeczny sezon Panda Racing. Motocykliści "wykręcili" historyczne wyniki!

Powoli kończy się sezon startowy w sportach motorowych. Dotyczy to także enduro, gdzie kolejny rok z rzędu mamy swoich reprezentantów.
Bajeczny sezon Panda Racing. Motocykliści "wykręcili" historyczne wyniki!
Zawodnicy Panda Racing kolekcjonują w tym roku puchary i medale

Autor: archiwum prywatne

Klub Panda Racing rozpoczął obecny sezon od prowadzenia w klasyfikacji, a po każdym kolejnym starcie powiększał swoją przewagę. Pierwsze dwie rundy zostały rozegrane w Dąbrowie Górniczej, a potem rywalizacja przenosiła się kolejno do Chełmna, Nowego Kościoła, Kwidzyna i Włoszczowej. Walka o końcowy triumf toczyła się między naszą drużyną, BKM-em Bielsko Biała oraz KS-em Rega MX Team Ropczyce. W sumie sklasyfikowano 25 zespołów.

W każdych zawodach Panda wystawiała między 28 a 34 zawodników, co wiązało się ze sporym wydatkiem finansowym. W tej kwestii nasz klub wspierali przez cały sezon sponsorzy oraz samorządy – Urząd Marszałkowski, gmina Zawadzkie czy gmina Leśnica.

– Dzięki ich wsparciu Panda Racing stała się liderem sportów motorowych w kraju i za granicą – mówi prezes stowarzyszenia, Krzysztof Gomoła. – Bardzo dobrze radzimy sobie w rozgrywkach pucharowych oraz Mistrzostwach Polski Enduro, ale trzeba wspomnieć też o naszych najmłodszych zawodnikach, którzy ścigają się w Mini Enduro European Cup.

Dzieciaki również potrafią rywalizować na arenie sportowej, co udowodniły, zdobywając tytuły mistrzów i wicemistrzów Europy:

  • Sara Duplak – Mistrzyni Europy w klasie Junior Women 85ccm,
  • Franciszek Harazin – Wicemistrz Europy w klasie Junior 85ccm,
  • Aleksandra Kalińska – Wicemistrzyni Europy w klasie Junior Women 85ccm,
  • Milena Duplak – Wicemistrzyni Europy w klasie Mini Junior 65ccm.
fot. archiwum prywatne

– Warto wspomnieć, że konkurencja w tych zawodach była bardzo duża – dodaje Mateusz Krancioch, wiceprezes. – Zawodnicy startujący w MiniEndurCup zjechali się z całej Europy: Szwecji, Włoch, Francji czy Węgier.

W najwyższych rangą zawodach w kraju, czyli mistrzostwach Polski nasi także poradzili sobie znakomicie. Sara Duplak, oprócz tytułu juniorskiego na arenie europejskiej, wywalczyła także w świetnym stylu mistrzostwo Polski w klasie kobiet. Wicemistrzynią została Aleksandra Kalińska. 

W klasie JuniorMini wicemistrzem kraju został Franciszek Harazin, a drugim wicemistrzem – Jan Kaczmarzyk. Z kolei Igor Gromek zapisał przy swoim nazwisku aż dwa tytuły – mistrza Polski w CrossCounty i wicemistrza Polski w klasie Junior 125 Enduro. 

Bartłomiej Tabin, który już dwa lata z rzędu brał udział w Rajdzie Dakar, został ponadto wicemistrzem Polski w klasie Masters 50+.

Równolegle z mistrzostwami rozgrywany był Puchar Polski, czyli rozgrywki o nieco niższej randze. Nie zmienia to jednak faktu, że zawodnicy Panda Racing wiedli w nich prym. Karol Kubina został mistrzem Pucharu Polski klasy JuniorMini. Dawid Olczyk i Paweł Porębski wywalczyli odpowiednio pierwsze i drugie wicemistrzostwo w Pucharze. Świetnie ten sezon rozpoczął Oliver Paterok, który był pretendentem do 1. miejsca Pucharu Polski w klasie Junior125, jednak kontuzja wyeliminowała go z dalszej rywalizacji, a tym samym i możliwości sięgnięcia po tytuł mistrzowski.

Wyniki osiągnięte w tym roku przez SM Panda Racing są historyczne – do tej pory żaden opolski klub motorowy nie osiągnął tak wiele. A w zasięgu naszych zawodników jest jeszcze jeden tytuł mistrzowski, jednak rozstrzygnięcie nastąpi w połowie listopada. Podczas Rajdu Niepodległości w Żaganiu odbędzie się bowiem ostatnia runda rajdów długodystansowych BAJA.

– Nasi zawodnicy często muszą trenować indywidualne i poza granicami województwa – mówi prezes stowarzyszenia, Krzysztof Gomoła. – Z takim klubem i zawodnikami możemy z powodzeniem promować nasz region. Marzy nam się zorganizowanie zawodów rangi mistrzostw Europy, o co już zabiegają przedstawiciele Międzynarodowej Federacji Motocyklowej.

Klub powoli spogląda już w kierunku sezonu 2026 i zapowiada walkę o kolejne tytuły i trofea.

– W tym sporcie nie ma ograniczeń wiekowych i finansowych – dodaje Krzysztof Gomoła.

Enduro to rodzaj sportu motorowego, polegający na pokonaniu trasy o nawierzchniach asfaltowych jak i terenowych. Trasa liczy zazwyczaj od 200 do 300 kilometrów, a w czasie rajdu zawodnicy zaliczają poszczególne próby czasowe. W Polsce i w większości krajów są to trzy próby: Cross, Enduro i SuperCross. Motocykle enduro różnią się od motocykli motocrossowych tym, że są wyposażone w homologację. Muszą odpowiadać normom wynikającym z kodeksu drogowego, m.in. posiadać oświetlenie, homologowane opony, nie przekraczać norm hałasu i emisji spalin.

Czytaj wszystkie najważniejsze informacje z powiatu strzeleckiego. Kup aktualne e-wydanie "Strzelca Opolskiego"!

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
ReklamaHeimat
Reklama
ReklamaMaxima 2
ReklamaHelios
Reklama
ReklamaOptyk Ptak 1197
ReklamaRe-gat
zachmurzenie duże

Temperatura: 3°C Miasto: Strzelce Opolskie

Ciśnienie: 1028 hPa
Wiatr: 7 km/h

Ostatnie komentarze
J Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Żeby tylko były dokładne informacje na tych tabliczkach.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 06:39Źródło komentarza: W gminie pojawią się nowe tabliczki informacyjne. Turyści powinni być zadowoleni J Autor komentarza: Jerzy S.Treść komentarza: Kacper! Szczerze gratuluję pasji i zaangażowania w historycznych poszukiwaniach. Kontynuuj i rozwijaj zainteresowania związane z przeszłością swojej małej ojczyzny i pamiętaj: per aspera ad astra... Jerzy S.Data dodania komentarza: 23.11.2025, 14:52Źródło komentarza: 18-latek z Piotrówki publikuje unikatowe przedwojenne historie J Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Przebudowa ulicy Dzierżonia w dzielnicy FosowskieData dodania komentarza: 17.11.2025, 07:54Źródło komentarza: Kto rządzi w inwestycyjnym wyścigu w powiecie strzeleckim? Oto ranking G Autor komentarza: SkinnyTreść komentarza: Akcja wygląda na ratowanie dopłat z kasy EU. Śpieszą się, bo rok się kończy. Ale i tak można było przecież za te pieniądze inne konieczne remonty wykonać. Te pewnie były zbyt skomplikowane aby je zakończyć jeszcze przed Bożym Narodzeniem.Data dodania komentarza: 4.11.2025, 10:10Źródło komentarza: Drogi po budowie ronda wyglądają jak po wojnie. Kto je naprawi? S Autor komentarza: SmokTreść komentarza: "Objazd był wytyczony przez Kolonowskie i Ozimek, nie możemy odpowiadać za to, że kierowcy nie stosowali się do niego." - Możecie i odpowiadacie. To ZDW przeprowadził remont i jest odpowiedzialny za wszystko, co się z nim wiąże. Jak bierzecie hydraulika do domu na remont instalacji, to odpowiada on za wszystko, czy przy jego okazji zniszczy. Nie zrobiliście bypassu - to wy za to odpowiadacie. Wytyczyliście nierealny objazd na zasadzie dupochronu - to wy jesteście za niego odpowiadacie. Idziemy dalej - sprapraliście dobrą drogę Kolonowskie - Krasiejów: to wy za to odpowiadacie. Znaleźliście na drodze "mikropęknięcia" i zrobiliście z tego pretekst do przeprowadzenia niepotrzebnego remontu. W tym samym czasie na drodze Kolonowskie - Zawadzkie pęknięcia są już nie tylko mikro, ale i makro, droga zaczyna straszyć dziurami, a most na Małej Panwi tylko czeka, by się zawalić, ale tu remont nie jest potrzebny. W rezultacie zamiast dwóch dobrych dróg mamy teraz dwie spaprane. Na dodatek zabieracie się do remontu dobrej drogi Jemielnica - Piotrówka, kolejny przykład radosnej twórczości, gdzie wywalacie pieniądze w niepotrzebne inwestycje, a drogi, które naprawdę remontu potrzebują, stoją i czekają w kolejce na niewiadomo co. I to niestety wy, ZDW za to odpowiadacie.Data dodania komentarza: 30.10.2025, 08:09Źródło komentarza: Drogi po budowie ronda wyglądają jak po wojnie. Kto je naprawi? G Autor komentarza: SkinnyTreść komentarza: "Artoo-Detoo" ;-) (R2D2)Data dodania komentarza: 20.10.2025, 13:36Źródło komentarza: Od śląskiej godki do globalnej sławy. Synek z Raszowej podbija świat technologii
Reklama
Reklama