Reorganizacja w strzeleckim urzędzie
W strzeleckim ratuszu poddano reorganizacji dwa referaty: Referat Rozwoju Gminy i Zamówień Publicznych oraz Referat Spraw Społecznych i Promocji. Przekształcono je w Referat Zamówień Publicznych, Referat Spraw Społecznych i Rozwoju Gminy oraz Referat Promocji i Turystyki Gminy, utworzono też samodzielne stanowisko Głównego Specjalisty ds. Obsługi Inwestora. Dlaczego doszło do reorganizacji?
- Priorytetem gminy jest pozyskiwanie inwestorów, a tym samym jej rozwój - wyjaśnia Jan Wróblewski, burmistrz Strzelec Opolskich. - Wymaga to pełnego zaangażowania, dlatego zdecydowałem o wydzieleniu samodzielnego stanowiska dedykowanego w głównej mierze temu zadaniu.
- Pozyskiwanie środków zewnętrznych to kolejny priorytet gminy - dodaje. - To zadanie w mojej opinii jest pokrewne ze sprawami związanymi z dotacjami. Wymaga podobnych kompetencji od osoby kierującej pracami referatu, dlatego zdecydowałem o wydzieleniu z dwóch referatów jednego - skupionego na tych zadaniach. Po utworzeniu Referatu Spraw Społecznych i Rozwoju Gminy pozostał dwuosobowy Referat Zamówień Publicznych. To bardzo określona, wąska działka, dlatego uważam, że warto powrócić do stanu sprzed lipca 2021, do kiedy istniał referat dedykowany tym zadaniom.
- Trzeci referat koncentrować się będzie na sprawach promocji gminy i turystyki. To kolejne bardzo ważne zadanie. Do tej pory w urzędzie nie było osoby, która odpowiadała za działania związane z rozwojem turystyki, dlatego zdecydowałem o zwiększeniu zatrudnienia o 1 etat - informuje Jan Wróblewski.
Nowy podział zadań w urzędzie obowiązuje od 1 kwietnia.
Czytaj wszystkie najważniejsze informacje z powiatu strzeleckiego. Kup aktualne e-wydanie "Strzelca Opolskiego"!











Komentarze