Każdy e-sklep dąży do zwiększania swojej sprzedaży. Wielu sprzedawców sukcesywnie ulepsza opisy, wygląd sklepu oraz związane z nim reklamy. Nie wszyscy jednak pamiętają o fotografii produktów w sklepie internetowym. Odpowiada ona za wiele aspektów. Poniżej dowiesz się więcej.
Dlaczego fotografie produktów są tak ważne w sklepie internetowym?
Ponieważ odpowiadają one za prezentację oferty przed klientem a także jego odczucia. Dobrej jakości oraz przemyślane fotografie produktów w sklepie internetowym w bardzo przystępny i szybki sposób rozwiewają wątpliwości klientów. Nikt z nas nie lubi zgadywać co przedstawia zdjęcie czy też jakiego koloru jest widoczny na nim produkt. Ludzie nie chcą tracić czasu na dopytywanie o ofertę czy szukanie interesujących informacji w długim opisie. Bardzo często, klient jeśli nie uzyska szybkiej odpowiedzi po prostu zmieni sklep na taki, w którym otrzyma potrzebne informacje.
Fotografia produktów może budować rozpoznawalność naszego e-sklepu
Jeśli stworzymy fotografie produktów, których nie ma nikt inny to z pewnością bardzo pozytywnie wpłynie to na budowanie naszej marki. Możemy tu zastosować wiele metod, aby skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji. Nasze fotografie produktów mogą być na przykład wykonane na ciekawym tle, w kreatywny sposób przedstawiając ofertę.
Ilość fotografii produktu jest ważna w każdym sklepie internetowym
Niektórzy sprzedający mogą nie zdawać sobie sprawy, z tego że jedno zdjęcie przedmiotu to w dzisiejszych czasach zdecydowanie za mało. Oferta musi najpierw przyciągnąć kupującego ciekawą miniaturką produktu a następnie zainteresować i przekonać do zakupu. Tą właśnie rolę spełniają kolejne fotografie produktu. Należy zwrócić uwagę aby każdy przedmiot, który mamy w e-sklepie posiadał wystarczającą liczbę fotografii. Kupujący powinien bez trudu móc zobaczyć na nich towar z każdej strony, jego funkcje czy inne możliwości takie jak wymiary po złożeniu. Bardzo ważna jest również fotografia produktu z pokazaną całą zawartością opakowania. Takie, z pozoru szczegóły mogą decydować o sprzedaży lub rezygnacji klienta.
Wykorzystaj swoje fotografie produktów w innych mediach
Jeśli posiadamy lub planujemy zlecić wykonanie fotografii produktów do sklepu internetowego nie zapomnijmy o tym, że możemy je wykorzystać również w wielu innych miejscach. W zależności od typu zdjęć możemy je użyć na przykład do wystawienia naszej oferty na portalu aukcyjnym. Do tego świetnie sprawdzą się fotografie przedmiotów na białym tle. Kolejnym miejscem na publikację naszej oferty może być katalog (drukowany oraz on-line). Fotografie aranżowane świetnie odnajdą się w mediach społecznościowych. Więcej o tym gdzie możesz wykorzystać swoje fotografie produktów dowiesz się na naszym blogu: https://www.fotographia.pl/wykorzystaj-swoje-zdjecia-packshot-w-pelni/










