Marketing regionalny maksymalizuje szansę dotarcia do wartościowych Klientów z okolicy
Problem geolokalizacji pozyskiwanych z wyszukiwarki leadów dotyczy praktycznie każdego, kto prowadzi własny biznes skupiony jedynie na wybranym terytorium kraju. Możesz otrzymać nawet kilkanaście zapytać z Warszawy, Katowic czy Krakowa. Nie będą jednak one wartościowe, jeżeli świadczysz usługi wyłącznie na terenie Wrocławia. Skupiając się na docieraniu do partnerów z całej Polski mocno ograniczasz sobie pole do popisu na własnym podwórku. Liczba Klientów lokalnych, nie tylko w przypadku największych miejscowości, jest naprawdę imponująca. Regionalna reklama Google Ads czy pozycjonowanie stron internetowych pozwala więc znaleźć partnerów z bliskiej okolicy siedziby firmy. Dodając do tego transakcyjne słowa kluczowe, maksymalizujesz szansę pozyskiwania dużej ilości wartościowych Klientów. W tym przypadku doskonale sprawdza się znana na całym świecie maksyma. W marketingu online również najciemniej jest pod latarnią.
„Marketing w wyszukiwarce Google w charakterze lokalnym to bardzo popularny wybór nie tylko wśród Klientów z ograniczonym budżetem na działania promocyjne. Z regionalizacji komunikatów korzystają również niekwestionowani liderzy branż, którym zależy na precyzyjnym docieraniu do klientów z najbliższej okolicy. Lokalne pozycjonowanie stron internetowych jest więc doskonałym sposobem na pierwszy zarobek przez sieć. Zacznij od własnego podwórka, a w przypadku wzorowo przeprowadzonych działań, możesz liczyć na powiększenie obszaru działalności w przyszłości!”
Źródło: Afterweb.pl
Lokalne pozycjonowanie stron lub reklamy Google Ads znacząco optymalizują Twój budżet
Aspekt samego docierania do najbardziej zainteresowanych usługą Klientów jest niezwykle ważny. Nie możesz jednak zapominać o kwestii finansów, która w przypadku regionalnej reklamy wypada naprawdę korzystnie. Jako przykład wystarczy podać firmę usługową, świadczącą realizację tylko w województwie dolnośląskim. Uruchomienie płatnej kampanii Google Ads na cały kraj mija się więc z celem. Potencjalni partnerzy z 15 innych województw nie będą mogli zostać przez Ciebie obsłużeni, natomiast koszty kliknięć z wykluczonych regionów nadal będą naliczane. Niemalże identycznie sytuacja wygląda w pozycjonowaniu stron internetowych. Startując z realizacją na cały kraj należy przygotować zdecydowanie większy budżet niż przy lokalnej reklamie. W ten sposób mocno optymalizujesz wydatki marketingowe – a jak wiadomo – o skuteczności promocji świadczy nie tylko ilość zdobytych Klientów, ale również koszt pozyskania jednego zapytania ofertowego.
Komentarze