Marketing internetowy 2023 – jeszcze więcej AI
Świat internetu w coraz większym stopniu jest „zarządzany” przez sztuczną inteligencję. Widać to między innymi na przykładzie algorytmów wyszukiwania w Google. Dziś ten serwis bardzo dokładnie rozumie, czego szuka użytkownik, wpisując określone zapytanie. I nie chodzi tu wyłącznie o dosłowne znaczenie wprowadzonego hasła, ale również o intencję wyszukiwania. To właśnie dlatego można tak łatwo i szybko znaleźć to, czego się szuka.
Te mechanizmy przekładają się na funkcjonowanie całego świata marketingu internetowego. Przykładowo:
- aby dobrze wypozycjonować stronę internetową, nie wystarczy na niej umieścić określonych fraz kluczowych, w świecie SXO (które właściwie wyparło już zwykle SEO) liczą się również czytelność i merytoryka treści, a także ich wartość informacyjna;
- sztuczna inteligencja pomaga planować kampanie reklamowe – doskonały przykład to elastyczny format reklam Google Ads, Performance Max, który w 2023 roku de facto stanie się obowiązkowy;
- kampanie typu programmatic buying pozwalają jeszcze precyzyjniej dobierać odbiorców reklam Ads, tak aby dotarły one do osób, które rzeczywiście potrzebują w danym momencie określonego produktu. Więcej na ten temat przeczytasz np. na https://fabrykamarketingu.pl/;
- technologie AI pomagają w tworzeniu contentu z myślą o SEO i… robią to z coraz większą precyzją i „naturalnością”.
Warto też pamiętać, że technologie AI usprawniają bezpośrednią komunikację z klientami. Do tej grupy narzędzi zaliczają się choćby chatboty. Można się spodziewać, że w 2023 roku wzrośnie ich popularność. Powód jest prosty: wyręczają one do pewnego stopnia „żywych” pracowników obsługi klienta i są dostępne przez całą dobę.
To wszystko przekłada się zarówno na optymalizację kosztów prowadzonych działań z zakresu e-marketingu, jak i coraz szersze możliwości promocji.
E-marketing w 2023 r. – co z influencer marketingiem?
Influencer marketing podbił rynek kilka lat temu, a rekomendacje udzielane przez „gwiazdy internetu” znajdowały błyskawiczne przełożenie na sprzedaż. Jednak w ostatnim czasie – choćby z uwagę na „zapchanie” rynku tego typu formą promocji – mówiło się o spadku jej ważności.
Jak jednak będzie w praktyce? Na 2023 rok prognozuje się położenie nacisku na bardzo naturalne wplątywanie reklam w content tworzony przez influencerów oraz na długoterminowe współprace z markami. Jednorazowe polecenie już nie wystarczy, aby klienci „pobiegli do sklepów”. Widzowie czy słuchacze, którzy sięgają po treści dostarczane przez ulubionych podcasterów czy vlogerów, będą potrzebowali wielokrotnego powtórzenia informacji o współpracy, aby ona zadziałała.
Istotna jest także kwestia rzetelności i wysokiej jakości contentu, w który będzie wpleciona reklama oraz autentyczności przekazu promocyjnego. Skończy się więc zapewne era przypadkowych współprac.
To oczywiście tylko kilka trendów w marketingu internetowym, jakie będą istotne w 2023 roku. Warto jednak uważnie obserwować ten rynek i… być gotowym na niespodzianki, które może przynieść kolejne 12 miesięcy.
Komentarze