Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 4 maja 2024 09:10
Reklama Filplast

Poznaj trendy w marketingu internetowym na 2023. Czego można się spodziewać?

Marketing internetowy zmienia się z roku na rok. Pomyśl choćby o tym, jak jeszcze kilka lat temu wyglądały reklamy graficzne na stronach www. Nikt chyba nie tęskni za inwazyjnymi pop-upami, prawda? A jakich zmian można się spodziewać w 2023 roku? Oto, co mówią eksperci.
Poznaj trendy w marketingu internetowym na 2023. Czego można się spodziewać?

Marketing internetowy 2023 – jeszcze więcej AI

Świat internetu w coraz większym stopniu jest „zarządzany” przez sztuczną inteligencję. Widać to między innymi na przykładzie algorytmów wyszukiwania w Google. Dziś ten serwis bardzo dokładnie rozumie, czego szuka użytkownik, wpisując określone zapytanie. I nie chodzi tu wyłącznie o dosłowne znaczenie wprowadzonego hasła, ale również o intencję wyszukiwania. To właśnie dlatego można tak łatwo i szybko znaleźć to, czego się szuka.

Te mechanizmy przekładają się na funkcjonowanie całego świata marketingu internetowego. Przykładowo:

  • aby dobrze wypozycjonować stronę internetową, nie wystarczy na niej umieścić określonych fraz kluczowych, w świecie SXO (które właściwie wyparło już zwykle SEO) liczą się również czytelność i merytoryka treści, a także ich wartość informacyjna;
  • sztuczna inteligencja pomaga planować kampanie reklamowe – doskonały przykład to elastyczny format reklam Google Ads, Performance Max, który w 2023 roku de facto stanie się obowiązkowy;
  • kampanie typu programmatic buying pozwalają jeszcze precyzyjniej dobierać odbiorców reklam Ads, tak aby dotarły one do osób, które rzeczywiście potrzebują w danym momencie określonego produktu. Więcej na ten temat przeczytasz np. na https://fabrykamarketingu.pl/;
  • technologie AI pomagają w tworzeniu contentu z myślą o SEO i… robią to z coraz większą precyzją i „naturalnością”.

Warto też pamiętać, że technologie AI usprawniają bezpośrednią komunikację z klientami. Do tej grupy narzędzi zaliczają się choćby chatboty. Można się spodziewać, że w 2023 roku wzrośnie ich popularność. Powód jest prosty: wyręczają one do pewnego stopnia „żywych” pracowników obsługi klienta i są dostępne przez całą dobę.

To wszystko przekłada się zarówno na optymalizację kosztów prowadzonych działań z zakresu e-marketingu, jak i coraz szersze możliwości promocji.

E-marketing w 2023 r. – co z influencer marketingiem?

Influencer marketing podbił rynek kilka lat temu, a rekomendacje udzielane przez „gwiazdy internetu” znajdowały błyskawiczne przełożenie na sprzedaż. Jednak w ostatnim czasie – choćby z uwagę na „zapchanie” rynku tego typu formą promocji – mówiło się o spadku jej ważności.

Jak jednak będzie w praktyce? Na 2023 rok prognozuje się położenie nacisku na bardzo naturalne wplątywanie reklam w content tworzony przez influencerów oraz na długoterminowe współprace z markami. Jednorazowe polecenie już nie wystarczy, aby klienci „pobiegli do sklepów”. Widzowie czy słuchacze, którzy sięgają po treści dostarczane przez ulubionych podcasterów czy vlogerów, będą potrzebowali wielokrotnego powtórzenia informacji o współpracy, aby ona zadziałała.

Istotna jest także kwestia rzetelności i wysokiej jakości contentu, w który będzie wpleciona reklama oraz autentyczności przekazu promocyjnego. Skończy się więc zapewne era przypadkowych współprac.

To oczywiście tylko kilka trendów w marketingu internetowym, jakie będą istotne w 2023 roku. Warto jednak uważnie obserwować ten rynek i… być gotowym na niespodzianki, które może przynieść kolejne 12 miesięcy.


Podziel się
Oceń

Komentarze
ReklamaSkład Opału
ReklamaHeimat
ReklamaMaxima - grudzień
ReklamaHelios
ReklamaOptyk Ptak 1197
ReklamaRe-gat
zachmurzenie duże

Temperatura: 16°CMiasto: Strzelce Opolskie

Ciśnienie: 1015 hPa
Wiatr: 10 km/h

Ostatnie komentarze
J Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: OSP Fosowskie jest jedyną atrakcją dla dzieci w Fosowskiem.Dziękujemy OSP Fosowskie i życzymy dużo sukcesów.Data dodania komentarza: 16.04.2024, 11:56Źródło komentarza: Chętnych do Drużyn Pożarniczych nie brakuje J Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Pani Baryga, nie ma szkoły podstawowej w Staniszczach Wielkich.Proszę nie wprowadzać w błąd czytelników Strzelca Oplskiego. Proszę się dokładnie dowiedzieć gdzie ta szkoła się znajduje.Data dodania komentarza: 25.03.2024, 18:43Źródło komentarza: Młodzież recytowała poezję po niemiecku J Autor komentarza: JanTreść komentarza: Jaka praca taka płaca.Data dodania komentarza: 14.03.2024, 10:51Źródło komentarza: Coraz mniej chętnych na radnych. Bo się to nie opłaca S Autor komentarza: AdamTreść komentarza: No ciekawe. Niech pokażą te plany.Data dodania komentarza: 05.03.2024, 12:59Źródło komentarza: Ul. Mickiewicza w Zawadzkiem będzie remontowana jeszcze w tym roku J Autor komentarza: JanTreść komentarza: Dokładne miejsce pożaru to dzielnica FosowskieData dodania komentarza: 26.02.2024, 18:35Źródło komentarza: Uratował seniora przed ogniem. Dzielnicowy z Kolonowskiego z ważnym odznaczeniem K Autor komentarza: TommyTreść komentarza: Miasto się wyludnia nie przez brak pracy. Miasto się wyludnia bo w tym mieście nie ma co robić po pracy. Tylko markety, apteki i mini galerie handlowe.Data dodania komentarza: 23.02.2024, 19:55Źródło komentarza: Wybory 2024. Jan Wróblewski po 10 latach robi drugie podejście do władzy
Reklama