Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 19:38
Reklama
Reklama EBO
Reklama

Inwestor uspokaja

W Siedlcu planowana jest budowa wyścigowego toru szutrowego, o czym informowaliśmy w poprzednim numerze. Mieszkańcy obawiają się, że jego funkcjonowanie będzie się wiązać z uciążliwym hałasem czy nadmierną emisją spalin. Wątpliwości te rozwiewa przedstawiciel inwestora Tomasz Bruna:

Przeprowadzamy konsultacje z lokalną społecznością, opracowujemy i dyskutujemy nad różnymi wariantami realizacji przedsięwzięcia, sprawdzamy lokalne uwarunkowania i kwestie formalne – akty planistyczne, otoczenie, stosunki własnościowe i tym podobne. Gromadzimy doświadczenia innych inwestycji, zarówno krajowych, jak i zagranicznych, tak aby przenieść na nasz grunt dobre rozwiązania, które sprawdziły się w praktyce. Słuchamy opinii ekspertów, zarówno z szeroko rozumianej branży motoryzacyjnej, jak i z innych dziedzin, tak aby tor odpowiadał dobrym praktykom rynkowym i obowiązującym normom. Jesteśmy w stałej współpracy z prowadzącymi Silesia Ring, którzy udowodnili, że realizacja takiej inwestycji jest możliwa w naszym kraju, a miłośnicy motoryzacji nie muszą wyjeżdżać za granicę, aby skorzystać z profesjonalnego i bezpiecznego toru.

W naszej ocenie inwestycja może przynieść korzyści i potencjał rozwojowy dla całego regionu. Można wspomnieć tu chociażby (ale potencjał na pewno na tym się nie kończy) o zakwaterowaniu gości czy zapotrzebowaniu na zaplecze usługowe.

Pierwsze spotkanie z mieszkańcami było bardzo konstruktywne. Planujemy już kolejne, przy czym z uwagi na obecną sytuację epidemiczną nie możemy zrobić tego tak szybko, jak zakładaliśmy.

Mieszkańcy przekazali nam cenne wskazówki, które mają dla nas istotne znaczenie. Podczas spotkania poruszona została między innymi kwestia wpływu inwestycji na dojazd z Siedlca do Kamienia Śląskiego. Już na tym etapie możemy powiedzieć jasno, że nie jest naszym zamiarem „zablokowanie” tego dojazdu.

Jest jeszcze za wcześnie, aby mówić o konkretnych liczbach i wartościach dotyczących oddziaływania inwestycji na otoczenie, możemy natomiast zaznaczyć, że tor będzie spełniał wszystkie normy środowiskowe i emisyjne. Przy inwestycjach tego rodzaju wykonywane są m.in. profesjonalne analizy akustyczne, z których wynika, jak dźwięk rozchodzi się w otoczeniu i jaki ma wpływ na najbliższe zabudowania mieszkaniowe. W tym kontekście warto zauważyć, że tor szutrowy ma tę istotną zaletę, że ziemia do pewnego stopnia „pochłania” dźwięk, w przeciwieństwie do innego twardego podłoża lub przeszkody, które go odbija.


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
ReklamaHeimat
Reklama
ReklamaMaxima 2
ReklamaHelios
Reklama
ReklamaOptyk Ptak 1197
ReklamaRe-gat
zachmurzenie duże

Temperatura: 6°C Miasto: Strzelce Opolskie

Ciśnienie: 1014 hPa
Wiatr: 7 km/h

Ostatnie komentarze
J Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Żeby tylko były dokładne informacje na tych tabliczkach.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 06:39Źródło komentarza: W gminie pojawią się nowe tabliczki informacyjne. Turyści powinni być zadowoleni J Autor komentarza: Jerzy S.Treść komentarza: Kacper! Szczerze gratuluję pasji i zaangażowania w historycznych poszukiwaniach. Kontynuuj i rozwijaj zainteresowania związane z przeszłością swojej małej ojczyzny i pamiętaj: per aspera ad astra... Jerzy S.Data dodania komentarza: 23.11.2025, 14:52Źródło komentarza: 18-latek z Piotrówki publikuje unikatowe przedwojenne historie J Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Przebudowa ulicy Dzierżonia w dzielnicy FosowskieData dodania komentarza: 17.11.2025, 07:54Źródło komentarza: Kto rządzi w inwestycyjnym wyścigu w powiecie strzeleckim? Oto ranking G Autor komentarza: SkinnyTreść komentarza: Akcja wygląda na ratowanie dopłat z kasy EU. Śpieszą się, bo rok się kończy. Ale i tak można było przecież za te pieniądze inne konieczne remonty wykonać. Te pewnie były zbyt skomplikowane aby je zakończyć jeszcze przed Bożym Narodzeniem.Data dodania komentarza: 4.11.2025, 10:10Źródło komentarza: Drogi po budowie ronda wyglądają jak po wojnie. Kto je naprawi? S Autor komentarza: SmokTreść komentarza: "Objazd był wytyczony przez Kolonowskie i Ozimek, nie możemy odpowiadać za to, że kierowcy nie stosowali się do niego." - Możecie i odpowiadacie. To ZDW przeprowadził remont i jest odpowiedzialny za wszystko, co się z nim wiąże. Jak bierzecie hydraulika do domu na remont instalacji, to odpowiada on za wszystko, czy przy jego okazji zniszczy. Nie zrobiliście bypassu - to wy za to odpowiadacie. Wytyczyliście nierealny objazd na zasadzie dupochronu - to wy jesteście za niego odpowiadacie. Idziemy dalej - sprapraliście dobrą drogę Kolonowskie - Krasiejów: to wy za to odpowiadacie. Znaleźliście na drodze "mikropęknięcia" i zrobiliście z tego pretekst do przeprowadzenia niepotrzebnego remontu. W tym samym czasie na drodze Kolonowskie - Zawadzkie pęknięcia są już nie tylko mikro, ale i makro, droga zaczyna straszyć dziurami, a most na Małej Panwi tylko czeka, by się zawalić, ale tu remont nie jest potrzebny. W rezultacie zamiast dwóch dobrych dróg mamy teraz dwie spaprane. Na dodatek zabieracie się do remontu dobrej drogi Jemielnica - Piotrówka, kolejny przykład radosnej twórczości, gdzie wywalacie pieniądze w niepotrzebne inwestycje, a drogi, które naprawdę remontu potrzebują, stoją i czekają w kolejce na niewiadomo co. I to niestety wy, ZDW za to odpowiadacie.Data dodania komentarza: 30.10.2025, 08:09Źródło komentarza: Drogi po budowie ronda wyglądają jak po wojnie. Kto je naprawi? G Autor komentarza: SkinnyTreść komentarza: "Artoo-Detoo" ;-) (R2D2)Data dodania komentarza: 20.10.2025, 13:36Źródło komentarza: Od śląskiej godki do globalnej sławy. Synek z Raszowej podbija świat technologii
Reklama
Reklama