Zawieszenie zajęć w szkołach to nie wakacje. Uczniowie będą się uczyć - tyle, że zdalnie. W gminie Izbicko to nie nowość.
- Uczniowie w szkole podstawowej w Krośnicy od kilku dobrych lat komunikują się i wykonują różne prace i zadania online na różnych platformach z domu. Tę umiejętność opanowali realizując między innymi projekty eTwinning - mówi nauczycielka języka angielskiego Edyta Bieniek, ambasadorka tego programu w naszym regionie. - Z tymi, którzy ukończyli 13 lat, zakładam grupy na aplikacjach WhatsApp lub Messenger i na bieżąco informuję ich o zadaniach. Z młodszymi uczniami mogę się tak komunikować za pośrednictwem grupy złożonej z rodziców - wyjaśnia nauczycielka. - Chętni do nauki mogą teraz korzystać z bezpłatnych platform np. engly.pl. Są tam ćwiczenia leksykalne, gramatyczne, z części mowy oraz zestawy egzaminacyjne - dodaje nauczycielka.
Dobrym narzędziem do nauki zdalnej jest aplikacja padlet - wirtualna tablica do komunikacji, dyskusji.
- Będę tam zamieszczała lekcje online, planuję też wideokonferencje - informuje pani Edyta. - Zadania domowe dzieci mogą mi przesłać mailem.
Możliwości uczenia się w domu jest wiele. A dzieci i młodzież doskonale odnajdują się w wirtualnym świecie. Dyrekcja szkoły przekazała nauczycielom wszystkich przedmiotów linki do stron www, które mogą wykorzystać w zdalnej pracy z uczniami, to między innymi rekomendowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej platforma epodręczniki. Ponadto w Zespole Szkół Gminy Izbicko od dłuższego czasu funkcjonuje e-dziennik, który może szczególnie przydać się w tym trudnym czasie. Mają do niego dostęp nauczyciele, rodzice i uczniowie. Tam będzie można znaleźć informacje o tematach do powtórzenia i zadaniach do wykonania.
Centralna Komisja Egzaminacyjna przygotowała specjalny pakiet dla ósmoklasistów, których niedługo czeka egzamin. Codziennie o godzinie 9.00 na stronie www.cke.gov.pl pojawiać się będą zadania z polskiego, matematyki i angielskiego. O godzinie 15.00 zamieszczone zostaną rozwiązania tych zadań. Warto zajrzeć i nie przerywać nauki.
Komentarze