Urząd gminy w Zawadzkiem w ostatnich latach działał w oparciu o tak zwane samodzielne stanowiska. Większość pracowników samodzielnie odpowiadała za pewien zakres działalności magistratu. Nie mieli nad sobą kierowników, zarządzał nimi bezpośrednio burmistrz bądź sekretarz. Takie rozwiązanie ma jednak zasadniczą wadę: trudno jest zastąpić takiego urzędnika w razie choroby bądź urlopu.
Burmistrz Mariusz Stachowski już w ubiegłym roku zdecydował, że w urzędzie muszą zajść zmiany. Na czele powiązanych ze sobą działań musi stanąć kierownik, który weźmie na siebie odpowiedzialność za pracę całego referatu. Właśnie trwa reorganizacja.
Referat finansów pozostaje bez zmian, do urzędu stanu cywilnego dołożono obowiązki związane z obroną cywilną i zarządzaniem kryzysowym. Dodatkowo powstaje referat nieruchomości i inwestycji, referat ochrony środowiska i rolnictwa oraz referat rozwoju i infrastruktury społecznej. Pod skrzydłami tego pierwszego znajdą się między innymi osoby odpowiedzialne za remonty dróg czy gospodarkę mieszkaniową. W referacie ochrony środowiska i rolnictwa załatwimy sprawy związane z gospodarką śmieciową czy innymi aspektami gospodarki komunalnej. Referat rozwoju i infrastruktury społecznej zajmować się będzie sprawami od promocji, przez pozyskiwanie funduszy, sport i turystykę, po oświatę.
Na razie w całym urzędzie trwają przeprowadzki, które mają się zakończyć 2 marca. Przenoszone są meble i dokumenty. Z początkiem marca na stronie internetowej gminy pojawią się informacje na temat nowej lokalizacji poszczególnych biur, zmian w numerach telefonów i urzędniczych obowiązków.
Jak informuje Małgorzata Kowalska, sekretarz gminy, kasa oraz biuro, gdzie wydawane są dowody osobiste, pozostaną bez zmian. Co do pozostałych szczegółowych informacji będzie udzielało mieszczące się przy wejściu biuro obsługi petenta.
Komentarze