Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 15 grudnia 2025 08:51
Reklama Filplast
Reklama

Jak zorganizować miejsce pracy dla firmy remontującej dom?

Jak zorganizować miejsce pracy dla firmy remontującej dom?
Remont domu jest dość uciążliwą sytuacją dla mieszkańców i zawsze dąży się do tego, aby trwał jak najkrócej. Wiosna to okres, kiedy rozpoczynają się prace remontowe, w tym roku mocno opóźnione z uwagi na przedłużające się niekorzystne warunki atmosferyczne. Jeżeli planujemy remont naszego domu lub m

Zakres remontu i wydatki

Planując remont musimy podjąć decyzję o jego zakresie; czy ma to być jedynie odnowienie, czy remont generalny, połączony z wymianą elewacji, instalacji, podłóg, wyburzaniem ścian działowych, kładzeniem nowej glazury w kuchni i łazience, itp. Duży remont wiąże się bowiem z szeregiem niedogodności, m.in. z odłączeniem sanitariatów, wyłączeniem z użytkowania kuchni, pralki, lodówki, co jest uciążliwe, zwłaszcza jeżeli w domu są małe dzieci.

Remont, zwłaszcza generalny, jest inwestycją na wiele lat. Dlatego nie warto szukać oszczędności w wykonawstwie. Jeżeli nie mamy doświadczenia ani wystarczających umiejętności, powinniśmy wynająć profesjonalną ekipę remontową. Lepiej zapłacić fachowcom za pracę dobrej jakości, niż zrobić samemu lub z pomocą np. rodziny po amatorsku, a po kilku miesiącach poprawiać. W ostatecznym rozrachunku wynajęcie ekipy wyjdzie znacznie taniej.

Materiały możemy kupić sami, możemy również zdać się na ekipę – wówczas trzeba będzie dać jej szefowi zaliczkę. Pamiętajmy o pokwitowaniu, a także żądajmy faktur za wszystkie zakupy. Faktury te będą podstawą do odliczenia kosztów remontu domu od podatku za bieżący rok.

Ekipa stacjonarna a dochodząca

Do większego remontu domu, który może potrwać niekiedy nawet kilka tygodni, najlepiej zatrudnić ekipę z zamieszkaniem. Minęły już czasy, kiedy ekipy budowlane nocowały w barakowozach, a za toaletę służyły im „domki z serduszkiem”. Obecnie można wynająć kontener mieszkalny z łazienką, mniejszy lub większy, w zależności od liczby osób, nawet z sześcioma pokojami. Posiadają one bardzo dobrą izolację, instalację elektryczną, oświetleniową i grzewczą, są umeblowane. Firma dostarczy taki kontener na miejsce za pomocą specjalnego pojazdu, ustawi, podłączy instalacje i przygotuje do użytkowania. Kontenery mieszkalne posiadają wszelkie niezbędne atesty, w tym przeciwpożarowy. Cena wynajmu kontenera mieszkalnego to około 1000 zł za miesiąc.

Ekipie dochodzącej należy przygotować miejsce i naczynia do spożywania posiłków oraz toaletę. Na rynku są dostępne toalety przenośne (popularne Toi-Toi), które można wypożyczyć w wersji podstawowej lub rozszerzonej – z umywalką i oświetleniem.

Zarówno dla ekipy stacjonarnej, jak i dochodzącej trzeba zapewnić napoje (kawę, herbatę, wodę mineralną) oraz apteczkę pierwszej pomocy.

Zabezpieczenie miejsca remontu

Przed rozpoczęciem prac remontowych powinniśmy zabezpieczyć wyposażenie domu. Konieczna będzie folia malarska i taśma papierowa do oklejenia mebli, ram okiennych, sprzętu RTV, listew, itp. Lustra ścienne i obrazy zdejmujemy, zabezpieczamy folią bąbelkową i wynosimy do nieużywanego pomieszczenia. Podłogę zabezpieczamy grubą folią malarską, odporną na uszkodzenia mechaniczne, Jeżeli na podłodze będą ustawiane cięższe maszyny (np. do cięcia desek lub płytek), na folii trzeba położyć tekturę, najlepiej falistą, która ochroni panele lub płytki przed uszkodzeniem. Rośliny doniczkowe i akwarium najlepiej na czas remontu powierzyć rodzinie lub przyjaciołom.

Co z odpadami remontowymi?

Do dyspozycji ekipy remontowej należy przeznaczyć kontener na gruz i odpady. W każdym większym mieście funkcjonuje co najmniej jedna firma, zajmująca się profesjonalnym wywozem gruzu i odpadów i wypożyczająca kontenery na odpady. Działalność takiej firmy obejmuje miejscowości w promieniu nawet kilkudziesięciu kilometrów. Trzeba oszacować orientacyjną ilość gruzu i odpadów, które zostaną wygenerowane podczas remontu i zamówić kontener o odpowiedniej pojemności. Kontener powinien znaleźć się na posesji już w pierwszym dniu remontu, gdyż skuwanie glazury, tynków i wyburzanie ścian działowych przeprowadza się na samym początku. Gruz ani odpady nie mogą być składowane na ziemi ani w innym dowolnym miejscu, nie mogą też być wywożone na własną rękę i porzucane – jest to niezgodne z prawem i karalne. Natomiast firma usługowa posiada odpowiednie koncesje i zezwolenia, a odebrany gruz i odpady trafią do punktu, gdzie zostaną posortowane i poddane recyklingowi.

 


Podziel się
Oceń

Komentarze

Reklama
ReklamaHeimat
Reklama
ReklamaMaxima 2
ReklamaHelios
Reklama
ReklamaOptyk Ptak 1197
ReklamaRe-gat
zachmurzenie małe

Temperatura: 1°C Miasto: Strzelce Opolskie

Ciśnienie: 1023 hPa
Wiatr: 15 km/h

Ostatnie komentarze
J Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Żeby tylko były dokładne informacje na tych tabliczkach.Data dodania komentarza: 25.11.2025, 06:39Źródło komentarza: W gminie pojawią się nowe tabliczki informacyjne. Turyści powinni być zadowoleni J Autor komentarza: Jerzy S.Treść komentarza: Kacper! Szczerze gratuluję pasji i zaangażowania w historycznych poszukiwaniach. Kontynuuj i rozwijaj zainteresowania związane z przeszłością swojej małej ojczyzny i pamiętaj: per aspera ad astra... Jerzy S.Data dodania komentarza: 23.11.2025, 14:52Źródło komentarza: 18-latek z Piotrówki publikuje unikatowe przedwojenne historie J Autor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Przebudowa ulicy Dzierżonia w dzielnicy FosowskieData dodania komentarza: 17.11.2025, 07:54Źródło komentarza: Kto rządzi w inwestycyjnym wyścigu w powiecie strzeleckim? Oto ranking G Autor komentarza: SkinnyTreść komentarza: Akcja wygląda na ratowanie dopłat z kasy EU. Śpieszą się, bo rok się kończy. Ale i tak można było przecież za te pieniądze inne konieczne remonty wykonać. Te pewnie były zbyt skomplikowane aby je zakończyć jeszcze przed Bożym Narodzeniem.Data dodania komentarza: 4.11.2025, 10:10Źródło komentarza: Drogi po budowie ronda wyglądają jak po wojnie. Kto je naprawi? S Autor komentarza: SmokTreść komentarza: "Objazd był wytyczony przez Kolonowskie i Ozimek, nie możemy odpowiadać za to, że kierowcy nie stosowali się do niego." - Możecie i odpowiadacie. To ZDW przeprowadził remont i jest odpowiedzialny za wszystko, co się z nim wiąże. Jak bierzecie hydraulika do domu na remont instalacji, to odpowiada on za wszystko, czy przy jego okazji zniszczy. Nie zrobiliście bypassu - to wy za to odpowiadacie. Wytyczyliście nierealny objazd na zasadzie dupochronu - to wy jesteście za niego odpowiadacie. Idziemy dalej - sprapraliście dobrą drogę Kolonowskie - Krasiejów: to wy za to odpowiadacie. Znaleźliście na drodze "mikropęknięcia" i zrobiliście z tego pretekst do przeprowadzenia niepotrzebnego remontu. W tym samym czasie na drodze Kolonowskie - Zawadzkie pęknięcia są już nie tylko mikro, ale i makro, droga zaczyna straszyć dziurami, a most na Małej Panwi tylko czeka, by się zawalić, ale tu remont nie jest potrzebny. W rezultacie zamiast dwóch dobrych dróg mamy teraz dwie spaprane. Na dodatek zabieracie się do remontu dobrej drogi Jemielnica - Piotrówka, kolejny przykład radosnej twórczości, gdzie wywalacie pieniądze w niepotrzebne inwestycje, a drogi, które naprawdę remontu potrzebują, stoją i czekają w kolejce na niewiadomo co. I to niestety wy, ZDW za to odpowiadacie.Data dodania komentarza: 30.10.2025, 08:09Źródło komentarza: Drogi po budowie ronda wyglądają jak po wojnie. Kto je naprawi? G Autor komentarza: SkinnyTreść komentarza: "Artoo-Detoo" ;-) (R2D2)Data dodania komentarza: 20.10.2025, 13:36Źródło komentarza: Od śląskiej godki do globalnej sławy. Synek z Raszowej podbija świat technologii
Reklama
Reklama