E-wizyty w ZUS wystartowały jesienią ubiegłego roku. W czasie pandemii i obostrzeń okazały się trafionym pomysłem, bo każdy może porozmawiać z pracownikami zakładu, bez wychodzenia z domu i osobistej obecności w placówce zakładu.
- W naszym regionie z tej usługi skorzystało już ponad 1500 klientów i z każdym miesiącem liczba umówionych wideorozmów rośnie. Na przykład mieszkańcy Opola chętniej sięgają po konsultacje on-line niż klienci ZUS z większych miast jak chociażby Częstochowa, Sosnowiec czy Kielce – mówi Sebastian Szczurek, rzecznik ZUS w Opolu.
Popularność widoerozmów pokazują dane. W pierwszym pełnym miesiącu funkcjonowania e-wizyt czyli w listopadzie 2020 r., po taką opcję załatwienia sprawy sięgnęło 9 tys. klientów w całym kraju. W lutym tego roku było to ponad 11,2 tys. osób, a w kwietniu z konsultacji bez wychodzenia z domu skorzystało już 15,2 tys. Polaków. Podczas e-wizyty można porozmawiać niemal na każdy temat. Do tej pory w skali kraju najwięcej pytań dotyczyło emerytur i rent – łącznie niemal 19,3 tys. W związku z pandemią i wprowadzanymi rozwiązaniami w ramach Tarczy Antykryzysowej dużym zainteresowaniem cieszyły się również kwestie związane z prowadzeniem firmy – z e-wizyty skorzystało ponad 17,2 tys. przedsiębiorców. Blisko 15,5 tys. osób dzięki wideorozmowie wyjaśniło kwestie związane z wypłatą zasiłków. W czasie pandemii rośnie też zainteresowanie Platformą Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. W tej kwestii eksperci ZUS przeprowadzili w ramach e-wizyt przeszło 10 tys. rozmów.
By odwiedzić ZUS on-line, wystarczy komputer lub smartfon z kamerą i mikrofonem. Na wirtualną wizytę umówisz się w dni robocze godzinach od 9.00 do 14:30. Sama rezerwacja wirtualnej wizyty jest prosta. Wystarczy wejść na stronę www.zus.pl i kliknąć zielone pole z komunikatem „Umów się na e-wizytę”. Podczas rezerwacji podaj swoje dane, czyli imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Następnie z dostępnego kalendarza wybierz dzień i godzinę spotkania. Oczywiście należy wybrać temat spotkania czyli zakres merytoryczny rozmowy, to jest zasiłki, emerytury i renty, założenie profilu na PUE ZUS. Po zarezerwowaniu wizyty, dzień przed spotkaniem zamawiający dostanie sms z przypomnieniem o e-wizycie, natomiast w dniu konsultacji e-mail z linkiem do połączenia.












Komentarze