W auli Leśnickiego Ośrodka Kultury i Rekreacji odbyło się 10 września spotkanie „Kierunki rozwoju edukacji w gminie Leśnica z uwzględnieniem kompetencji kluczowych”. Wzięli w nim udział burmistrz Łukasz Jastrzembski, kierownik Gminnego Zarządu Oświaty Agnieszka Nowak, uczniowie, rodzice, dyrektorzy i nauczyciele placówek oświatowych prowadzonych przez gminę. Do rozmów zaproszeni zostali także przedstawiciele instytucji współpracujących: dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Strzelcach Opolskich Mirosława Stańczak, przedstawiciel Towarzystwa Społeczno-Kulturalnego Niemców na Śląsku Opolskim Ewa Czeczor, dyrektor Leśnickiego Ośrodka Kultury i Rekreacji Edyta Gola, przewodniczący Komisji Infrastruktury Społecznej Tomasz Sitnik oraz prezes Towarzystwa Inicjatyw Kulturalnych, Edukacyjnych i Artystycznych – TIKEA Robert Rodak. Organizatorem spotkania był Gminny Zarząd Oświaty w Leśnicy. Spotkanie odbyło się w ramach projektu „Vulcan kompetencji w opolskich samorządach”. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Priorytet II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działanie 2.1. Wysoka jakość systemu oświaty. W spotkaniu łącznie wzięło udział 41 osób. Prowadziła je Agnieszka Nowak - kierownik GZO oraz trener, doradca, coach wspierający gminę Leśnica w ww. projekcie Piotr Adasiewicz.
- Celem projektu jest podniesienie poziomu realizacji kompetencji kluczowych, a co za tym idzie jakości edukacji w gminie Leśnica - mówi kierownik GZO Agnieszka Nowak. - Poza krótkim wstępem i podsumowaniem, dyskusja miała charakter warsztatowej pracy w grupach, a wnioski ze spotkania posłużą do sporządzenia planu rozwoju oświaty w gminie Leśnica. Podczas debaty poruszano następujące zagadnienia: Jaka powinna być szkoła XXI wieku? Jak powinna kształcić, edukować? Które kompetencje wymagają wsparcia w naszej gminie? Jakie działania możemy podjąć, aby jeszcze lepiej je kształtować? Jakie cechy i umiejętności powinien posiadać absolwent naszych szkół podstawowych? Wnioski spisywali sekretarze grup: Edyta Gola, Karolina Trela, Jolanta Irzyk, Tomasz Friedrich - zaznacza pani kierownik.
Warto dodać, że dekorację sal stanowiły prace plastyczne uczniów i wychowanków szkół i przedszkoli gminnych. Ich tematy to: szkoła, przedszkole naszych marzeń. Niektóre plakaty zawierały wprost wyrażane oczekiwania uczniów: „tablety zamiast książek, zeszytów – nauka nie musi być nudna”, „cyfrowe podręczniki, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość używana do zajęć jest pogromcą nudnych lekcji”, „przerwy 30-minutowe”, „kino szkolne”...
Może niektóre z tych marzeń ziszczą się już w najbliższym czasie...
Komentarze