Chodzi o inwestycję zakładającą modernizację 54 km linii kolejowej łączącej Wrocław z Bytomiem. PKP PLK zleciła modernizację odcinka od stacji Opole Groszowice aż do Pyskowic. Chodzi o to, aby pociągi mogły jeździć tą trasą z prędkością 160 km/h.
- Na wybranych odcinkach wymienione będą elementy nawierzchni torowej, w tym podkłady kolejowe. Specjalistyczne maszyny podbiją tory i rozjazdy tam, gdzie będzie to konieczne – zapowiada Marta Pabiańska z zespołu prasowego PKP PLK.
Ale na torowisku prace się nie skończą. Inwestycja obejmuje remonty 21 obiektów inżynieryjnych. Wśród nich są wiadukty w Strzelcach Opolskich i Szymiszowie oraz most w Warmątowicach. Przeprawy mają być odświeżone i wzmocnione.
Bezpieczniej ma też być ma 23 przejazdach kolejowo-drogowych. Wszystkie zyskają nową nawierzchnię. Zaś na siedmiu pojawią się rogatki. Na tej liście są Warmątowice.
Inwestycja przewiduje przebudowę peronów w Ligocie Toszeckiej i Kotulinie, a także w Strzelcach Opolskich. Tutaj PKP PLK planuje wydłużenie peronów, do 350 i 450 metrów długości. Ich wysokość będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
- W Strzelcach Opolskich odnowimy też przejście pod torami. Postawimy nowe ławki, gabloty i wiaty – zapowiada Marta Pabiańska.
Prace na tej linii kolejowej mają być poprowadzone tak, aby w jak najmniejszym stopniu wpływać na zmiany w komunikacji.
- Tak długo, jak będzie to możliwe, ekipy będą działać naprzemiennie na jednym, następnie na drugim torze – deklaruje Marta Pabiańska.
Odnowiona trasa Opole Groszowice – Pyskowice ma być gotowa w drugiej połowie 2026 roku.
Czytaj wszystkie najważniejsze informacje z powiatu strzeleckiego. Kup aktualne e-wydanie "Strzelca Opolskiego"!











Komentarze